A termék leírása
Szivárgásvizsgáló fejtömítésekhez CO2-méréshez
a hűtőrendszerben
A tesztelőt úgy tervezték, hogy kiküszöbölje a fejtömítés és maga a fej sérülésének gyanúját benzines, dízel és folyadékhűtéses PB-gázos járművekben. A reakciófolyadék sárgára vagy zöldre változik, ha a tömítés szivárog, és CO2 kerül a hűtőrendszerbe.
A készülék működési elve a CO2 koncentráció mérésén alapul - megnövekedett koncentráció esetén a reakciófolyadék reagál a CO2-val és megváltoztatja a színét.
A készlet tartalma:
- 10 ml CO2 reakciófolyadék (5 tesztre elegendő)
- Kúpos univerzális adapter 25mm-55mm
- Mérőcső
A fekete mérőadapter (25-55 mm) 6-szor több különböző átmérőjű hűtőfolyadék-töltőanyag ellenőrzését teszi lehetővé, mint egy fehér adapterrel rendelkező teszterekben. Lehetővé teszi többek között az ellenőrzést személyautók, teherautók, traktorok, kotrógépek, motorkerékpárok, targoncák.
Az adapter speciális, magas hőmérsékletnek ellenálló és kellően puha gumikeverékből készül - ennek köszönhetően szorosan illeszkedik a töltőanyaghoz és a teszter csövéhez 100%-os tömítettséget garantálva a vizsgálat során.
Vizsgálati utasítások:
- Töltse fel a műszert reakciófolyadékkal a kamrák közötti szintig (kb. 2 ml).
- Csatlakoztassa a tesztert a tágulási tartály vagy a hűtő nyílásához.
- Indítsa be a motort, és járassa nagy sebességgel, hogy nagyobb égési nyomást érjen el.
- Hagyja a motort kissé megemelt fordulatszámon járni, és figyelje meg a reakciófolyadék viselkedését
- Ha a reakciófolyadék színe a vizsgálat után néhány percen belül sárgára vagy zöldre változik, az sérült fejtömítést vagy magának a fejnek a károsodását jelzi.
- A tesztek befejezése után óvatosan szerelje szét a műszert.
Vizsgálati eredmények:
- Színváltozás kékről zöldre dízelmotorban - a fejtömítés vagy magának a fejnek a sérülését jelzi.
- Színváltozás kékről sárgára benzin-/LPB-motorban - a fejtömítés vagy magának a fejnek a sérülését jelzi .
- Kék reakciófolyadék – Nem észlelhető CO2 a rendszerben.
Biztonsági információk:
- A hűtőtartályon végzett vizsgálat során meleg motornál a kupak lecsavarásakor és maga a vizsgálat során fokozott óvatosság szükséges - égési sérülésveszély!
- A teszt során ne keverje össze a hűtőfolyadékot a reakciófolyadékkal - Lehet, hogy a teszt hibás!
- Gyermekek elől elzárva tartandó, a vizsgálat után alaposan mosson kezet!