AMIO Autós és teherautós szivargyújtós USB töltő és Akku feszültség mérő 12/24V
Kompakt, szivargyújtó aljzatba csatlakoztatható jó minőségű töltő. Képes tölteni a mobiltelefonokat és tableteket is, valamint minden olyan eszközt ami 5V és maximum 3A áramfelvételt igényel.
Hogyan lehet ellenőrizni az akkumulátor állapotát és a töltés:
11.6V alatt rossz a töltöttség az is elképzelhető, hogy már nem fog tudni beindulni sem az autó. Ha el is indul az autó, mihamarabb fel kell tölteni az akkumulátort! Sokat segíthet a helyzeten (bár lehet a legdrágább megoldás), ha egy hosszabb távú utat beiktatunk (legalább 50-100km). Azért veszélyes ez az állapot az akkumulátor számára, mert itt egye inkább megindul a szulfátosodás, nagyban növekszik a veszélye annak, hogy idő előtt tönkremenjen. Ha töltés vagy hosszabb út után, ez a jelenség nem jelentkezik újra rövid idő múlva ismét, akkor nem kell hibára gyanakodni. Ha újból előfordul, akkor az autó töltésrendszerének és akkumulátor szakműhelyben való ellenőriztetése szükséges. Azonban a töltésrendszer tájékoztató jellegű ellenőrzésében is segít egy ilyen töltő
11.9V nagyon gyenge töltöttség, mihamarabb fel kell tölteni az akkumulátort. Ez a feszültségállapot is káros az akkumulátora a fent említett jelenség miatt. Ebben az esetben is ugyan úgy kell eljárni, mint az előző esetben.
12-12.8V között általában minden rendben van, tennivaló nincs.
Járó motor mellett a következő értékekre kell figyelni:
13.2V alatt mindenképpen ellenőriztetni kell az autó töltésrendszerét, mert túl alacsony a töltőfeszültség. Ha így használjuk az autót, akkor hamarosan indulásképtelenné válhat és még az akkumulátor is károsodhat.
13.2V-13.4V között még nem feltétlenül jelent hibát, de ha ez a jelenség folyamatossá válik, mindenképpen javasolt egy felülvizsgálat. Ilyenkor még elejét lehet venni a komolyabb meghibásodásnak vagy az akkumulátor károsodásának.
13.4-14.8V alapvetően a töltés megfelelően működik, az akkumulátor folyamatos töltése biztosított. Ebben az üzemállapotban érhetjük el, hogy az akkumulátor hosszú időn keresztül megtartja kondícióját, és egy fagyos reggelen biztosan el fogja indítani az autónkat.
14.8V felett. Ha hosszabb időn keresztül ezen érték feletti olvasunk le, akkor mindenképpen javasolt a töltésrendszert ellenőriztetni. Vannak olyan gépjárművek, ahol bizonyos üzemállapotban megengedik a 14.4V-tól magasabb feszültséggel való töltést, de jellemzően ez sem folyamatos üzemállapot. A folyamatos túltöltés az akkumulátort jelentősen károsítja, sőt akár teljes tönkremeneteléhez is vezethet.